Relevant textual alternative to the image

LED Lysterapi

LED-lys behandling er en “no hands on” behandling hvor du ligger og slapper av med lysterapi i 20 min. Behandlingen kan gjøres alene eller i kombinasjon med andre behandlinger klinikken har å tilby. Lysterapi er blant annet helt perfekt å bruke etter en microneedling eller en peeling behandling, for å øke effekten av behandlingen.

Low-level led-lysterapi, også kjent som LLLT, bruker lav intensitet lys. Disse lysene har også bestemte bølgelengder for å stimulere biologiske mekanismer på cellenivå for medisinske formål. NASA utviklet et innledende arbeid hvor de observerte positive resultater i bruk av LED-lys terapi for sårtilheling.

Lysterapi med LED-lys er en behandlingsform som passer for alle hudtyper, og er en behandling som kan utføres året rundt.

Ulike lys behandler ulike tilstander.

Hvilket LED-lys passer for deg:

Blått LED-lys er spesielt tilegnet å bruke til en akne hud. Lyset dreper akne bakterien, regulerer talgproduksjonen, forebygger infeksjon og nye utbrudd.

Rødt LED-lys går dypere ned i vevet og øker blodsirkulasjonen, som igjen gir økt kollagen og elastin produksjon, forbedret hudtone og glød, det røde lyset er også smertelindrende.

Gult LED-lys reduserer rødhet, bedrer rosacea og tidlig stadium av helvetesild.

Grønt LED-lys virker beroligende og er med på å styrke en sensitiv hud, lyset gir fukt og er fin å bruke til en pigmentert hud.